Co powinienem zrobić przed wygaszeniem systemu viaTOLL?
Użytkownik powinien:
- dokonać zwrotu OBU aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie
- zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL
- rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym rozliczenie środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego
Jak mogę wyrejestrować się z systemu viaTOLL odzyskać środki z systemu viaTOLL w okresie przejściowym?
Użytkownik niezarejestrowany w systemie e-TOLL
Użytkownik nieposiadający konta w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:
- bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz
- wysyłając podpisany w/w formularz na adres info@viatoll.pl
- wysyłając podpisany w/w formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
Użytkownik zarejestrowany w e-TOLL
Użytkownik posiadający konto w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:
- bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz
- bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz
- wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl
- wysyłając podpisany formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
- składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu
ak wyrejestrować się z systemu viaTOLL i odzyskać środki po jego wygaszeniu?
Użytkownik powinien:
- przesłać na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl zdjęcie OBU obrazujące jego numer identyfikacyjny, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie
- zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL
- rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym takie rozliczenie tych środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL, tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego
Użytkownik niezarejestrowany w systemie e-TOLL
Użytkownik nieposiadający konta w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:
Użytkownik zarejestrowany w systemie e-TOLL
Użytkownik posiadający konto w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:
- bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz .
- składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu,
- wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl
Do kiedy mogę zwrócić urządzenie viaBOX?
Urządzenia można zwrócić do 30 września 2021 r. w MOK, od 1 października 2021 r. Szef KAS nie przyjmuje urządzeń pokładowych viaBOX, zwroty kaucji będą realizowane na podstawie formularza reklamacyjnego oraz zdjęcia w/w urządzenia.
Jaki mam czas na ubieganie się o zwrot kaucji i salda z systemu viaTOLL?
Użytkownik na złożenie wniosku o zwrot kaucji/salda z systemu viaTOLL, ma 12 miesięcy od momentu wygaszenia sytemu viaTOLL, tj. ostateczny termin złożenia wniosku przypada na 30 września 2022 r.