Konto przedpłacone
Metody płatności
Doładowanie konta przez Internetowe Konto Klienta (IKK)/aplikację mobilną e-TOLL PL:
- przelew bankowy
- karta płatnicza
- karta flotowa
- płatność mobilna – BLIK, Pay-By-Link
Doładowanie konta w Miejscu Obsługi Klienta:
- karta płatnicza
- karta flotowa
- gotówka
Karty płatnicze i płatności mobilne |
|||
|
Doładowanie konta w Miejscu Obsługi Klienta |
Doładowanie konta przez IKK |
|
KREDYTOWE |
![]() |
✔ |
✔ |
![]() |
✔ |
✔ |
|
DEBETOWE |
![]() |
✔ |
✔ |
![]() |
✔ |
✔ |
|
PŁATNOŚĆ MOBILNA |
![]() |
|
✔ |
SZYBKI PRZELEW | PAY-BY-LINK |
|
✔ |
Termin rozliczenia opłaty elektronicznej
Opłaty naliczane za przejazd automatycznie pomniejszają stan środków na koncie rozliczeniowym użytkownika.
Korzystanie z sieci dróg płatnych a środki na koncie
Wniesienie opłaty elektronicznej następuje przed rozpoczęciem przejazdów po odcinkach dróg krajowych, za które jest pobierana opłata elektroniczna. Użytkownik powinien mieć na koncie rozliczeniowym w e-TOLL środki w kwocie pozwalającej mu na odbycie planowanego przejazdu w całości.
Opłaty naliczane są za przejazdy na poszczególnych odcinkach dróg płatnych. Będą one widoczne dla użytkownika po zalogowaniu się do Internetowego Konta Klienta (IKK).
Uiszczenie opłaty w terminie do 3 dni od zakończenia przejazdu
W przypadku nieuiszczenia opłaty za przejazd z powodu braku wystarczających środków na koncie rozliczeniowym, zostanie ona pobrana z konta użytkownika maksymalnie w ciągu 3 dni od zakończenia przejazdu, jeżeli:
- uzupełnisz środki na koncie do wysokości, która co najmniej pozwoli na uiszczenie zaległej opłaty
- dane geolokalizacyjne dotyczące tego przejazdu zostały przekazane z urządzenia mobilnego, urządzenia pokładowego lub zewnętrznego systemu lokalizacyjnego do systemu e-TOLL.
Jeżeli do systemu e-TOLL nie zostaną przekazane dane z urządzenia mobilnego, urządzenia pokładowego lub zewnętrznego systemu lokalizacyjnego, nie będzie można zapłacić zaległej opłaty elektronicznej.
Opłata nie zostanie pobrana w przypadku, kiedy naruszenie zostanie ujawnione
w wyniku kontroli w czasie przejazdu drogą płatną. W takim wypadku, w drodze decyzji administracyjnej, na podmiot odpowiedzialny za popełnienie naruszenia zostanie nałożona kara pieniężna za nieuiszczenie opłaty elektronicznej (zgodnie ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych).
Po upływie 3 dni od zakończenia przejazdu, za który nie została wniesiona należna opłata elektroniczna, zapłata nie będzie już możliwa. Karę pieniężną za naruszenie obowiązku zapłacenia opłaty elektronicznej nakłada Główny Inspektor Transportu Drogowego w drodze decyzji administracyjnej.
Wysokość kar administracyjnych za poszczególne naruszenia obowiązków określonych w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. są przedstawione w sekcji - Kontrola.
Zwrot niewykorzystanych środków
Aby otrzymać zwrot środków z konta, użytkownik składa pisemny wniosek z dyspozycją o taki zwrot. Dyspozycję można złożyć za pośrednictwem Internetowego Konta Klienta (IKK) lub w Miejscu Obsługi Klienta (MOK). Szef KAS zwraca środki w taki sam sposób, w jaki zostały wniesione, tj. wpłacone kartą - zwrot następuje na tę samą kartę, którą była dokonywana płatność, przy wpłacie przelewem - zwrot środków następuje na wskazany we wniosku przez użytkownika rachunek bankowy.
W przypadku braku możliwości zwrotu niewykorzystanych środków we wskazany sposób, zwrot środków nastąpi na rachunek bankowy wskazany w dyspozycji przez użytkownika (bądź osobę upoważnioną).
WAŻNE
Nie opłacaj not obciążeniowych, które są wystawiane dla kont rozliczeniowych w trybie przedpłaty (prepaid).