Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej e-TOLL PL dla Android
Departament Poboru Opłat Drogowych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej e-TOLL PL dla Android.
- Data publikacji aplikacji mobilnej: 2021-06-23
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-20
Status pod względem zgodności z ustawą
Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- W przypadku niektórych ikon (głównie wyświetlanych w nagłówkach np. menu dodatkowe, powiadomienia), brak opisu tekstowego. Brak wsparcia głosowego.
- Wsparcie właściwości zmysłowych (wibracji) dla notyfikacji, przy włączonych ustawieniach systemowych.
- Aplikacja jest dostępna tylko i wyłącznie w orientacji pionowej.
- Zmiana rozmiaru tekstu jest możliwa do wykonania systemowo, natomiast aplikacja nie dostosowuje się do tego w 100%. Zmianie ulega tekst, który system potrafi sam powiększyć.
- Brak możliwości obsługi klawiaturą.
- Pojedyncze komunikaty w snackbar, które znikają po 5 sekundach. Dla pozostałych elementów nie dotyczy.
- W aplikacji występuje migocząca ikona loadera, natomiast jest możliwość systemowego wyłączenia.
- Brak możliwości pominięcia bloku związanego z wymuszeniem nowej wersji aplikacji. Twarda blokada.
- W obecnej wersji brak pełnej spójności identyfikacji.
- Aplikacja zmienia automatycznie kontekst w przypadku, gdy występują jakieś błędy np. zakończenie przejazdu, wygaśnięcie sesji płatności.
Wyłączenia
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2023-04-06.
- Deklarację została poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-04-06.
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:
Sekretariat DPO
e-mail: sekretariat.dpo@mf.gov.pl
Telefon: +48 (22) 694 49 98
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi, dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie terminów lub na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
Adres: https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/zlozenie-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich
Telefon: +48 800 676 676
Dostępność architektoniczna
Ministerstwo Finansów
Departament Poboru Opłat Drogowych,
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej gmachu Ministerstwa Finansów znajdują się w zakładce Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Ponadto, w związku z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się, Ministerstwo rozszerzyło w tym zakresie katalog usług, które umożliwiają osobom niesłyszącym lub słabosłyszącym możliwość skontaktowania się z urzędem. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa - Informacja dla osób niepełnosprawnych/ Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.
Departament Poboru Opłat Drogowych nie zapewnia stałej dostępności tłumacza języka migowego na miejscu. Jeśli chcesz skorzystać z takiej formy komunikacji prosimy o zgłoszenie tego faktu przynajmniej 3 dni robocze przed wizytą.