Aktualności

Przechodzę z viaTOLL do e-TOLL

4 maja 2021

Co powinienem zrobić przed wygaszeniem systemu viaTOLL?

Użytkownik powinien:

  • zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL
  • rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym rozliczenie środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego

Jak mogę wyrejestrować się z systemu viaTOLL odzyskać środki z systemu viaTOLL w okresie przejściowym?

Użytkownik niezarejestrowany w systemie e-TOLL

Użytkownik nieposiadający konta w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz
  • wysyłając podpisany w/w formularz na adres info@viatoll.pl
  • wysyłając podpisany w/w formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań

Użytkownik  zarejestrowany w e-TOLL

Użytkownik posiadający konto w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz
  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz
  • wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl
  • wysyłając podpisany formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
  • składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu

Jak wyrejestrować się z systemu viaTOLL i odzyskać środki po jego wygaszeniu?

Użytkownik powinien:

  • zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL
  • rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym takie rozliczenie tych środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL, tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego

Użytkownik niezarejestrowany w systemie e-TOLL

Użytkownik nieposiadający konta w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

Użytkownik zarejestrowany w systemie e-TOLL

Użytkownik posiadający konto w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz .
  • składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu,
  • wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl

Jaki mam czas na ubieganie się o zwrot salda z systemu viaTOLL?

Użytkownik na złożenie wniosku o zwrot salda z systemu viaTOLL, ma 12 miesięcy od momentu wygaszenia sytemu viaTOLL, tj. ostateczny termin złożenia wniosku przypada na 30 września 2022 r.